skip to Main Content

عوارض تشک غیر استاندارد

5/5 - (1 امتیاز)

همواره انتخاب صحیح در خرید لوازم شخصی میتواند اثرات مثبتی در زندگی داشته باشند. اما تشک خواب یکی از لوازمی هست که اگر در خرید آن دقت نکنید عوارض جبران ناپذیری در زندگی خواهد گذاشت. در این مطلب با عوارض تشک غیر استاندارد آشنا شوید.

همه ما خوب می‌دانیم که یک تشک غیر استاندارد مانع از یک خواب راحت و خوب میشود و این نوع تشک یقینا با کلی عوارض از قبیل سردرد ؛ بدن درد ؛ و یک کسالت عمومی در تمامی اندام های بدن را شامل می شود که این خواب بی کیفیت ما را از یک روز خوب و با نشاط و پر انرژی و شاد دور میکند و همین حالات باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و افزایش وزن و همچنین مشکلات تنفسی و بی حوصلگی می شود.

اما شاید باور نکنید که چطور یک تشک غیر استاندارد می تواند همه این مشکلات را برای ما بوجود بیاورد و باعث به مخاطره انداختن بهبود وضع سلامت ما شود پس با یک انتخاب درست ما میتوانیم در بهبود سلامت بدن خود کیفیت ببخشیم اما چطور می شود این کار را کرد مشخصا ما نباید از تشکهای غیر استاندارد مثل تشک خشک و سفت یا خیلی کهنه یا خیلی نرم یا خیلی قدیمی که دچار فرو رفتگی شدن و ناهموار هستن استفاده کنیم.

خواب آلودگی و استراحت نا کافی

از عوارض تشک غیر استاندارد صریحا به کمبود خواب باید اشاره کرد که بی شک یکه خواب ناکافی و بی کیفیت می تواند کل روز شما را به بی حوصلگی و بد خلقی منجر کند.

کمردرد های ناشی از تشک های غیر استاندارد

گاهی بعد از اینکه شما صبح از خواب بیدار شدید متوجه درد در نواحی کمر خود شده اید ممکن است دلایل زیادی باعث کمردرد شما باشد اما مهمترین عامل میتواند عوارض تشک غیر استاندارد باشد که قابلیت حمایت و راحتی کافی برای شما را در یک وضعیت هموار و طبیعی نتوانسته شامل باشد.

بنابراین با توجه به دارا بودن کیفیت یک تشک طبی و استاندارد مثل تشک ماوی  که از مواد ارگونومیک میباشد و حمایت کننده سلامت بدن به ویژه کمر و ستون فقرات است و همچنین یک خواب سالم و آرام و با کیفیت کمک شایانی میکند.

تشک پد دار ارزان بخریم یا نه؟

درد مفاصل از عوارض تشک غیر استاندارد

خوابیدن بروی تشکهای خیلی سفت و یا کهنه میتواند منجر به درد مفاصل شود و این امر حتما شما را از یک خواب مفید و آرام برحذر میکند و متأسفانه این مشکل باعث التهاب مفاصل با آرتریت جدی مواجه است اگر این موضوع جدی گرفته نشود میتواند مدت طولانی به شما آسیب برساند.

افزایش وزن و چاقی

شاید کمی عجیب باشد اما چاقی هم می تواند یکی از نداشتن خواب راحت بر روی تشک غیر استاندارد باشد چرا که کم خوابی باعث پایین آمدن سطح انرژی میشود که شما اغلب دچار گرسنگی می شوید و مجبورید به خاطر گرسنه شدنتان بیش از حد خوراکی مصرف کنید و همین باعث چاقی و در نهایت سو هاضمه می شود.

ایجاد آلرژی به گرد و غبار

اصولا تشک های قدیمی تر از ذرات گرد و غبار و کنه های غبار آلود بر خوردارند که این عوامل باعث افزایش تحریک شدن در ناحیه گلو و ریه های شما می شود که در نهایت منجر به مشکلات بیشتر مثل اگزما یا آسم هستن اگر به شکل متوجه
شدید حتما وقت عوض کردن تشک و بالش شما رسیده.

مشکلات پوستی

ذرات گرد و غبار ؛ کنه ها ؛ گرده ها برخی مواد حساسیت زا علاوه بر آلرژیزا بودنشان یقینا مشکلات بیشتری به همراه دارند از جمله اگزما و بثورات پوستی که در فضولات باقی مانده از آفات جمع شده در تشک کهنه پدیدار میگردند.

عوارض تشک غیر استاندارد
ضعیف کردن سیستم ایمنی

از دیگر عوارض و مشکلات یک تشک غیر استاندارد که خیلی مهم و حائز اهمیت میباشد و همچنین باعث اختلال در یک خواب با کیفیت و راحت میگردد و نیز احساس تب یا سرما خوردگی و به طور کلی بیماری داریم میتوان از نبودن یک تشک استاندارد و راحت و با کیفیت نام برد و بدین منظور ما حتما باید از یک خواب با کیفیت و راحت بهرمند شویم.

افزایش استرس

از دیگر تجارب و مطالعات برگرفته از خوابیدن عزیزانی که از تشک نامرغوب و غیر استاندارد استفاده کردند چرخه خواب ناراحت ونا مطلوب که تاثیر منفی و ضعیف و ناکافی نمایان شده که نتیجه آن از مشکلات استرس و اضطراب یاد میکنیم که بشدت میتواند از رفاه خواب ما بکاهد.

افزایش بیماری های قلبی

به یاد داشته باشید که در طولانی مدت چنانچه خواب آرام و مفید و راحت نداشته باشید درگیر تاثیرات منفی بر سلامت بدن خود می شوید که یکی از بحرانی ترین و حیاتی ترین آنها سلامت قلب می باشد و اغلب به خاطر نداشتن خواب خوب و راحت که برای نداشتن یک تشک خوب و مرغوب و راحت میباشد خطر سکته مغزی و فشار خون بالا و در نهایت بیماری های قلبی اتفاق می افتد پس با خرید یک تشک کاملا استاندارد و راحت سلامت بدن خود را در جایگاه ویژه قرار داده و سبب حال خوب خودمان شویم.

مشکلات حافظه

بهتر است متوجه این مطلب مهم باشیم که خواب بد شبانه ما میتواند آسیب جدی به حافظه و ذهن پویای ما بزند و تمام خاطرات قشنگ و شیرین ما را به مرور که حتی خودمان متوجه نشویم از بین ببرد و محو کند پس بیایید به وقت لازم برای بدن خود ارزش و احترام قائل شویم و به وضعیت خوابمان با فراهم آوردن یک تشک خوب و مرغوب و راحت تغییرات مثبت دهیم.

پیری زود رس

اگر زیر چشمان شما گود و سیاه شده است و وقت مناسب برای یک خواب کافی ندارید و این کمبود خواب باعث مشکلاتی از قبیل گودی و سیاهی اطراف چشم شما شده بنابراین توصیه ما به شما خرید یک تشک سالم و باکیفیت میباشد تا با راهنمایی و آگاهی از این محصول متوجه شادابی و طراوت روح و جسمتان شوید ما به شما کمک خواهیم کرد که در انتخاب خرید تشک استاندارد  از چه مزایای ارزشمندی برخوردار خواهید شد.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top