skip to Main Content

تشک ارزان بخریم یا نه

5/5 - (4 امتیاز)

گشت و گذاری در بازار یا فروشگاه های اینترنتی برای خرید تشک، شما را با قیمت های متفاوتی مواجه می کند؛ از چند میلیون تومان گرفته تا چند ده میلیون تومان. در این حین ممکن است بپرسید تشک ارزان بخریم یا نه؟ تشک ارزان کیفیت دارد؟

نکته مهم در اینجا تفکیک ارزان و اقتصادی بودن از ارزان و بی کیفیت بودن است؛ به عبارتی دیگر مورد مهم تر از این سؤال که تشک ارزان بخریم یا نه، سنجش کیفیت و همچنین مشخص کردن انتظارتان از تشکی است که قصد خرید آن را دارید.

تشک ارزان بخریم یا نه؟ انواع قیمت

به طور کلی برای قیمت تشک باید عواملی همچون تعداد نفرات، سایز، برند کالا و مهمتر از همه جنس متریال را در نظر بگیرید.

در صورتی که به فرض متریال به کار رفته در تشک قابل قبول بوده و طول عمر آن را تا یک دهه تضمین کند، پاسخ به اینکه تشک ارزان بخریم یا نه، بخریم خواهد بود. اما بعضی از تشک ها همچون تشک طبی فنری پد دار در هر صورت گران هستند. در ادامه برخی از انواع تشک ها و گران یا ارزان بودن آن را مورد بررسی قرار داده ایم.

تشک پد دار ارزان بخریم یا نه؟

تشک پد دار ارزان بخریم یا نه؟

در برخی از موارد پاسخ به تشک ارزان بخریم یا نه، منفی خواهد بود؛ انتخاب تشک‌های پد دار، فنرپاکتی و هیبریدی از جمله این موارد است. این تشک ها در هر صورت گران هستند زیرا از مموری فوم بهره می گیرند و علاوه بر آن دارای فنرهای بسیار قوی و با کیفیت هستند.

بنابراین هرگونه کاهش قیمت غیرمنطقی در مورد این تشک ها را باید سوء ظن نگریست و احتمال پایین بودن کیفیت یا نقص در کارکرد به میان خواهد آمد.

تشک های طبی ارزان هستند یا گران؟

تشک های طبی از جمله پرطرفدارترین تشک ها به شمار می روند. این تشک ها برای افرادی که از لحاظ ستون فقرات آسیب پذیر هستند گزینه خوبی به شمار می رود.

تشک های طبی به چندین نوع متفاوت تقسیم می شوند از جمله: تشک طبی، تشک طبی فنری، تشک طبی پد دار و تشک طبی فنری پد دار که هرکدام گسترده قیمتی متفاوتی دارند.

این سؤال که تشک ارزان بخریم یا نه؟ در مورد تشک های طبی معمولی با احتیاط صدق می کند. به طور کلی دسته از تشک های طبی در سال ۱۴۰۲ با قیمت زیر ۱۰ میلیون تومان نیز پیدا می شوند.

اما موضوع در مورد نوع فنری و به ویژه فنری پد دار متفاوت است زیرا این نوع تشک ها از مموری فوم استفاده می کنند، طبیعتاً گران‌تر هستند و کارایی واقعی‌شان در گرو کیفیت است.

تشک های طبی ارزان هستند یا گران؟

قیمت تشک های هیبریدی

تشک های هیبریدی از حیث تعداد فنر و همچنین جنس مموری فوم به مراتب پیچیده‌تر از دیگر تشک ها هستند و البته قیمتی بسیار بالاتر از نوع فنری و طبی دارند.

اگر چه به سؤال تشک ارزان بخریم یا نه در مورد تشک هیبریدی باید پاسخ خیر قطعی داد ولی این پاسخ خیر ارزشش را دارد زیرا در اینجا پای طول عمر تشک خواب در میان است و اگرچه پول بیشتری خرج می کند ولی برای سالیان سال خیالتان راحت است که از تشک با کیفیتی استفاده می کنید.

چه موقع تشک ارزان بخریم؟

بر خلاف مورد قبل که پاسخ به سؤال تشک ارزان بخریم یا نه؟ صد در صد خیر بود، در یک مورد می توان با اغماض گفت بخرید و آن هم تشک مهمان است.

از آنجایی که تشک مهمان سالی دو یا سه بار مورد استفاده قرار می گیرد، منطقی است که پول کمتری خرج شود و در این مورد حتی می توانید به سراغ تشک های سنتی بروید که با متریال پنبه و اسفنج تهیه می شدند و اگر می خواهید خیلی برای مهمان سنگ تمام بگذارید، می شود از تشک های طبی معمولی هم استفاده کرد.

تشک ایرانی بخریم یا خارجی ارزان؟

تشک ایرانی بخریم یا خارجی ارزان؟

برخی از افراد سؤال «تشک ایرانی بخریم یا خارجی؟» را به مثابه «تشک ارزان بخریم یا نه؟» در نظر می گیرند و حتی تشک ایرانی را با تشک ارزان یکسان فرض می کنند و به هنگام دیدن قیمت واقعی تشک ایرانی یکه می خورند.

در اینجا باید گفت که ایرانی بودن تشک الزاماً به معنی ارزان بودن نیست زیرا بحث تکنولوژی و متریال در میان است.

تشک خارجی با نرخ ارز سال جاری به کشور می آید و طبیعتاً ارزان برایش تعریف نشده و متریال تشک ایرانی نیز تابعی از بازار جهانی و همچنین پارامترهای اقتصاد داخلی است.

بنابراین  باید این توقع را کنار گذاشت که جنسی را با قیمت به شدت ارزان بیابید و اگر هم یافتید بسیار به مواردی از جمله متریال و ساخت آن شک کنید. با این حال باز هم تأکید می کنیم که برخی از مدل ها همچون تشک طبی معمولی می تواند اندکی ارزان‌تر باشد ولی نه بسیار نامعقول.

نکته پایانی

در این نوشته سعی کردیم به این سؤال شما پاسخ دهیم که تشک ارزان بخریم یا نه؟ همانطور که اشاره شد نوع کیفیت ساخت و متریال به کار رفته در انواع تشک بسیار مهم است، به ویژه برای تشک های هیبریدی، فنری و پد دار.

شما می توانید برای انتخاب تشک مورد نظر خود با بهترین قیمت به وبسایت کالای خواب ماوی سر بزنید. فراموش نکنید که زندگی سالم و حالات بدن در طول روز تابعی از انتخاب درست تشک خواهد بود. در وبسایت گروه ماوی می توانید قیمت محصولات مختلف را دیده و برای مشاوره بیشتر با ما در تماس باشید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top