skip to Main Content

تشک ایرانی بخریم یا خارجی؟

5/5 - (2 امتیاز)

همچون هرگونه کالایی، احتمالاً به هنگام مواجهه با این سؤال که تشک ایرانی بخریم یا خارجی؟ پاسخ شما این بوده: قطعاً خارجی! در حقیقت باور عمومی بر آن است که کالای خارجی بی بروبرگرد از نوع ایرانی اش بهتر است.

این باور البته در دهه های اخیر و با رشد کیفیت کالای خواب در داخل کشور تغییر کرده و هم اکنون انواع تشک طبی ساخت ایران در بسیاری از خانه ها پیدا می شود و رفته رفته افراد در پاسخ به این سؤال که تشک ایرانی بخریم یا خارجی؟ به گزینه ایرانی نیز فکر کرده و آن را تهیه می کنند.

تشک ایرانی بخریم یا خارجی؟ استاندارد حرف اصلی را میزند

پیش از هرچیز باید استاندارد تشک به هنگام خرید آن در نظر گرفته شود زیرا طول عمر تشک خواب بسیار به آن بستگی دارد. یکی از این استانداردها در مورد ارتفاع است و ارتفاع یک تشک مناسب می‌تواند از ۲۲ تا ۲۵ سانتی‌‌متر شروع شود به حداکثر ۲۸ تا ۳۰ سانتی‌متر برسد.

علاوه بر این، تشک نه باید زیاد سفت باشد و نه زیاد نرم. به طور کلی برخی از ویژگی های تشک مناسب عبارت است از:

  • استفاده از پارچه و الیاف مرغوب و مقاوم
  • دوخت کاملاً بهداشتی و استاندارد
  • به کارگیری مرغوب ترین جنس برای فنر
  • ضد حساسیت بودن
  • داشتن گارانتی معتبر

تشک ایرانی بخریم یا خارجی؟ استاندارد حرف اصلی را میزند

سرعت بازگشت به حالت اولیه در تشک

فرقی نمی کند بخواهیم تشک ایرانی بخریم یا خارجی، مهم این است به هنگام خرید توجه کنید که تشک شما با چه سرعتی به حالت اولیه خود باز می‌گردد؟

به طور کلی تشک‌هایی با فنر داخلی بیشترین واکنش‌پذیری را دارند، در حالی که تشک‌های مموری فوم با سرعت کمتری به حالت اولیه باز می‌گردند. نکته اینجاست که تغییرپذیری زیاد در تشک به مرور، خواب راحت را دستخوش تغییر می کند.

ضد حساسیت بودن تشک

تشک ها مستعد رشد حشرات و باکتری ها هستند. البته بخش بزرگی از این موضوع به نوع نگهداری از تشک و بهداشت فردی دارد.

بر اساس پارامتر حساسیت زا بودن تشک نیز ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که تشک ایرانی بخریم یا خارجی؟ برای این موضوع نیز در هر دو گزینه راه حلی وجود دارد.

به عبارتی دیگر وجود کپک‌، کنه و باکتری‌ها علاوه بر بیمار کردن فرد، طول عمر تشک را نیز به شدت کاهش می دهد. اگر بیش از حد روی این موضوع حساس هستید به شما توصیه می کنیم به سراغ خرید تشک هایی بروید که دارای ویژگی حساسیت‌زایی کم یا Hypoallergenic هستند.

سرعت بازگشت به حالت اولیه در تشک

گردش هوا در تشک

موضوع دیگر فارغ از اینکه تشک ایرانی بخریم یا خارجی، این است که تشک به خوبی گردش هوا داشت باشد. برخی از تولیدکنندگان برای این منظور از ژل های خنک‌کننده در تشک استفاده می کنند.

برخی دیگر از تولید کنندگان برای گردش هوای مناسب از فوم‌های سوراخ‌دار استفاده می‌کنند. به طور کلی این نکته را در نظر داشته باشید که تشک‌هایی با شبکه‌ی پلیمری الاستیک و کانال‌های هوای متعدد می‌توانند گردش هوای مناسبی را در زمان استفاده ایجاد می کنند. در این صورت شاید نیازی به خرید تشک های گران‌قیمت دارای ژل نباشد.

ارتجاع و خاصیت ضد رطوبت تشک

ارتجاع و خاصیت ضد رطوبت تشک

فارغ از اینکه تشک ایرانی بخریم یا خارجی باید به خاصیت ارتجاع و ضد رطوبت تشک نیز توجه داشته باشید. به طور کلی حالت ارتجاع تا حدی باعث می‌شود که راحت‌تر به رختخواب بروید و راحت‌تر نیز از رخت‌خواب برخیزید.

این موضوع به خصوص برای سالمندان بسیار اهمیت دارد، با این حال جنبش و ارتجاع بیش ازحد نیز آزاردهنده خواهد بود به ویژه اگر تخت دونفره باشد، این موضوع می تواند خواب را از یک نفر دیگر سلب کند.

علاوه بر این اگر در شب ها بسیار عرق می کنید، تشک هایی با روکش ضد رطوبت گزینه ای مناسب برایس خشک نگه داشتن پوست شما و البته افزایش عمر تشک است.

بیشتر بدانید: بهترین تشک هتلی

نکته پایانی

در این نوشته سعی شد به این پرسش پاسخ دهیم که تشک ایرانی بخریم یا خارجی؟ فارغ از اینکه چه نوع تشکی می خرید بیش از هرچیز باید بر مواردی نظیر سرعت بازگشت به حالت اولیه، ضد حساسیت بودن، گردش هوا، ارتجاع و ضد رطوبت بودن تمرکز داشته باشید.

شما می توانید برای انتخاب بهترین تشک ها به وبسایت کالای خواب ماوی سر بزنید. فراموش نکنید که زندگی سالم و حالات بدن در طول روز تابعی از انتخاب درست تشک خواهد بود. در وبسایت گروه ماوی می توانید قیمت محصولات مختلف را دیده و برای مشاوره بیشتر با ما در تماس باشید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top