skip to Main Content

تفاوت تشک طبی و طبی فنری

5/5 - (1 امتیاز)

یکی از سؤالات رایجی برای بسیاری از متقاضیان خرید تشک، تفاوت تشک طبی و طبی فنری است؛ هر دو تشک از جمله محصولات پر طرفدار در بازار محسوب می شوند و نقشی مهم در سلامت فرد دارند.

تشک طبی از کاربردی ترین محصولات برای افرادی با ستون فقرات حساس است، تشک طبی فنری نیز همین خاصیت را دارد؛ اما پس تفاوت تشک طبی و طبی فنری چیست؟ این تفاوت در جزئیات و برخی کارکردهای اضافه است که در ادامه به آن پرداخته ایم.

تشک طبی چیست؟

همانطور که اشاره شد، تشک طبی یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین انواع مدل تشک موجود در بازار است. از آنجایی که این تشک از مفصل‌ها و اندام‌های حرکتی بدن حمایت و پشتیبانی می‌کند، به تشک ارتوپدی نیز شهرت دارد.

این مدل از تشک دارای ساختاری از چند لایه سفت اسفنج است و برای افراد سالمند و کسانی که از بیماری‌های عضلانی و اسکلتی رنج می‌برند بسیاری مناسب می‌باشد.

از جمله موارد تفاوت تشک طبی و طبی فنری می توان به این مورد اشاره که تشک‌های طبی فاقد فنر هستند و از متریال مختلفی همچون اسفنج، فوم و یا یونولیت ساخته می‌شوند. تشک‌هایی با جنس مموری فوم‌دار نسبت به سایر متریال از دوام و کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

بیشتر بدانید: تشک ایرانی بخریم یا خارجی؟

تفاوت تشک طبی و طبی فنری در ساختار

 

تشک طبی فنری چیست؟

تشک طبی فنری از دیگر مدل‌های پرفروش تشک و البته از جدیدترین انواع تشک‌های موجود در بازار است و به دلیل طراحی خاص توانسته‌ در مدت زمان خیلی کوتاهی جای خود را در بین مصرف کنندگان پیدا نماید.

از آنجایی که در هنگام خواب به طور کامل از ستون فقرات حمایت می‌کند موجب سلامتی هر چه بیشتر بدن می‌گردد. جدای از تفاوت تشک طبی و طبی فنری که درا دامه بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد، تشک طبی فنری برای سالمندان و افرادی که با دردهای مفصلی به نوعی دست و پنجه نرم می‌کنند بهترین گزینه است.

تفاوت تشک طبی و طبی فنری در ساختار

ساختار داخلی از بارزترین تفاوت ها بین تشک طبی فنری و طبی بدون فنر است. تشک‌های طبی فنردار، از دو بخش فوم و فنر ساخته شده اند به همین دلیل ارتفاع بلندتری دارند.

در مقابل تشک طبی بدون فنر از لایه‌ای ضخیم فوم و بدون فنر تشکیل شده، به همین دلیل ارتفاع آن کوتاه‌تر می‌باشد.

درجه سفتی و نرمی در تشک های طبی بی فنر و فنردار

درجه سفتی و نرمی در تشک های طبی بی فنر و فنردار

یکی از عمده ترین موارد تفاوت تشک طبی و طبی فنری به درجه سفتی و نرمی آن باز می گردد. تشک های طبی از دسته تشک‌های سفت و غیر انعطاف‌پذیر به حساب می‌آیند و تشک‌های معمولی فنری به لطف داشتن فنر حالتی نرم و روان دارند.

همانطور که در ابتدا هم اشاره شد، تشک طبی فنری مدلی جدید‌تر است و از نظر میزان سفتی بین این دو مدل قرار دارد، یعنی نه خیلی سفت و نه خیلی نرم است. در واقع تشک طبی فنری از این لحاظ حالتی متعادل دارد.

وزن تشک طبی و طبی فنری

وزن افراد از دیگر آیتم‌هایی است که با کمک آن می‌توان به بررسی تفاوت تشک طبی و تشک طبی فنری پرداخت. برای آن دسته از افرادی که وزن زیادی دارند، تشک طبی گزینه‌ای مناسب است.

افراد با وزن بالا، به علت سفت بودن تشک طبی در بخش بالایی قرار می‌گیرند. اما تشک‌هایی که در ساختار خود دارای فنر هستند، با قرار گیری افراد چاق بر روی آن، به داخل و وسط فرو می‌رود.

تفاوت تشک طبی و طبی فنری در راحتی

تفاوت تشک طبی و طبی فنری در راحتی

از دیگر عوامل مؤثر در انتخاب یک تشک مناسب این است که افراد با هر شرایط بدنی که دارند بر روی آن راحت باشند. تشک طبی فنری به دلیل به کارگیری فنرهای استاندارد و همچنین مموری فوم، خیلی سریع حالت بدن افراد را خود حالت می‌گیرد و می تواند حداکثر راحتی و آسایش را برای افراد فراهم می‌آورد.

وضعیت جسمانی افراد

البته این مورد را باید در تفاوت تشک طبی و طبی فنری در نظر بگیرید که از لحاظ شرایط جسمانی افراد، برای آن دسته از افرادی که بنا به دلایلی با مشکلات اسکلتی، عضلانی، حرکتی و ستون فقرات دست و پنجه نرم می‌کنند، تشک طبی به علت سفت بودن و انعطاف پذیری پایین‌تر توصیه می‌گردد.

به عبارتی دیگر تشک طبی فنری برای افرادی که مشکلات خاصی دارند موردی مناسبی نیست.

طول عمر و ماندگاری تشک طبی و طبی فنری

ماندگاری و طول عمر از دیگر موارد تفاوت تشک طبی و طبی فنری است. هر چه کیفیت و مرغوبیت جنس به کار رفته در ساختار تشک بهتر باشد، یقینا از عمر و دوام بالاتری برخوردار خواهد بود.

البته علاوه بر جنس، مراقبت‌های فردی نیز به طور مستقیم بر روی کیفیت عمر محصول تاثیر می‌گذارد. اما با این حال، تشک طبی فنری در مقایسه با تشک طبی دوام بالاتری دارد و بیشتر عمر می‌کند.

تفاوت تشک طبی و طبی فنری در قیمت

دست آخر اینکه بین این دو مدل از نظر هزینه و قیمت تفاوت‌های آشکاری وجود دارد. البته ناگفته پیداست که قیمت تشک بسته به فاکتورهایی همچون یک یا دو نفره بودن، نوع متریال به کار رفته، برند، کارخانه سازنده و … متفاوت است.

با این حال اگرچه تشک طبی فنری، کیفیت خوبی دارد و از ماندگاری و طول عمر بالاتری برخوردار است، اما قیمت آن بالاتر است و از این حیث تشک طبی ارزان‌تر به حساب می آید.

بیشتر بدانید: بهترین تشک هتلی

نکته پایانی

در این مطلب سعی کردیم به تفاوت تشک طبی و طبی فنری بپردازیم؛ همانطور که عنوان شد این تفاوت به فاکتورهایی از جمله یک یا دو نفره بودن، نوع متریال به کار رفته، برند، کارخانه سازنده و … بستگی دارند با این حال دست برتری با تشک طبی فنردار است به شرطی که فرد دارای ستون فقرات آسیب دیده نباشد.

شما می توانید برای انتخاب بهترین تشک ها به وبسایت کالای خواب ماوی سر بزنید. فراموش نکنید که زندگی سالم و حالات بدن در طول روز تابعی از انتخاب درست تشک خواهد بود. در وبسایت گروه ماوی می توانید قیمت محصولات مختلف را دیده و برای مشاوره بیشتر با ما در تماس باشید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top