skip to Main Content

روش های تمیز کردن تشک تخت

5/5 - (1 امتیاز)

به طور کلی یک فرد روزانه میانگین ۷ ساعت را روی تشک سپری می‌کند؛ بنابراین به مرور زمان تشک کثیف می شود و شما را نیازمند روش های تمیز کردن تشک تخت خواب می کند.

کثیفی ایجاد شده روی سطح به داخل تشک رفته و باعث ایجاد لکه‌های زرد می شود و به این عوامل حاصل از تعریق و فعالیت بدن فرد باید گرد و غبار را نیز اضافه کنید بنابراین تشک باید طی یک مدت زمانی تمیز شود.

در ادامه بیشتر به روش های تمیز کردن تشک تخت خواب فارغ از نوع تشک یعنی تشک فنری، تشک طبی فنری پد دار یا هیبریدی پرداخته ایم.

جارو کردن تشک تخت خواب

نخستین گام در روش های تمیز کردن تشک تخت خواب، جارو کشیدن تشک است که سبب افزایش طول عمر تشک می شود. برای نخستین گام در تمیز کردن تشک، باید ملحفه‌ها را از روی تشک بردارید و سپس آن را جاروبرقی بکشید، استفاده از برس های باریک جاروبرقی برای این کار بهترین گزینه است.

جارو کردن تشک تخت خواب

تمیز کردن تشک خواب از لکه های زرد

دیگر اقدام مهم در روش های تمیز کردن تشک تخت خواب مربوط به زدودن تشک از لکه های زرد است. برای این منظور باید پارچه ای تمیز را با آب سرد خیس کرده و لکه را با آن بگیرید.

در نظر داشته باشید که هرگز با دستمال روی لکه نکشید زیرا موجب پخش شدن لکه می‌شود، در مقابل باید با همان پارچه مرطوب ضربات متوالی به محل لکه روی تشک بزنید.

روش های تمیز کردن تشک تخت خواب؛ روش پین ورک

یکی دیگر از روش ها برای تمیز کردن تشک تخت خواب، پین ورک نام دارد که برای لکه های همراه با بوی بد به کار می رود؛ برای این روش باید از جوش شیرین استفاده کنید.

برای روش پین ورک در تمیز کردن تشک خواب کافی است که مقداری جوش شیرین را روی تشک ریخته و به مدت نیم ساعت اجازه دهید جوش شیرین بوی بد تشک را به خود جذب کند، سپس با جارو برقی جوش شیرین را از روی تشک جارو کنید.

روش‌های تمیز کردن تشک تخت خواب؛ روش پین ورک

برگرداندن تشک برای تمیز کردن

پس از تمیز کردن یک طرف تشک، نوبت به تمیز کردن سمت دیگری از آن می رسد. همان روند بالا را نیز برای این منظور باید طی کنید تا تشک شما تمیز شود.

در نظر بگیرید که جدای از روش‌های تمیز کردن تشک تخت خواب، باید هر چند مدت یک‌بار و به صورت منظم تشک را برگردانید. توصیه می شود برای این کار هر سه ماه یک‌بار تشک‌ها را برگردانید؛ به طور کلی برگرداندن مداوم تشک به ماندگاری و یکنواختی بیشتر سطح آن کمک می‌کند.

بهترین زمان برای تمیز کردن تشک خواب

به دلیل اینکه فرآیند روش های تمیز کردن تشک تخت خواب زمان بر است و انرژی زیادی را می طلبد، بهتر است که این کار را در ابتدای صبح آغاز کنید.

البته اگر از روش پین ورک و جوش شیرین استفاده می کند، امکان باقی ماندن جوش شیرین به مدت ۸ ساعت یا بیشتر روی تشک وجود دارد، بنابراین تشک در پایان روز به صورت کامل تمیز و قابل استفاده است.

دوره زمانی مناسب برای تمیز کردن تشک تخت خواب

در کنار روش های تمیز کردن تشک تخت خواب به صورت کلی باید هر شش ماه یک‌بار تشک را تمیز کنید. همچنین اگرمایعی روی تشک ریخت باید آن را به‌سرعت پیش از تبدیل شدن به لکه پاک کنید.

همچنین می توانید از یک محافظ باکیفیت برای تشک استفاده کنید تا نیاز به نظافت تند به تند آن را کاهش بدهد؛  اما به طور کلی تمیز کردن منظم باعث بالارفتن طول عمر تشک می‌شود.

بهترین زمان برای تمیز کردن تشک خواب

چگونگی مراقبت از خوشخواب و تشک تخت خواب

دست آخر اینکه نگهداری تشک و به کارگیری روش های تمیز کردن تشک تخت خواب که پیشتر به آن اشاره شد، سبب محافظت از تشک و خوشخواب و بالا رفتن طول عمر آن می شود، این موضوع در مورد انواع تشک ایرانی یا خارجی صدق می کند.

همچنین در بسیاری از مواقع، استفاده از یک محافظ ضدآب یا یک پد تشک توصیه می‌شود زیرا از جمع شدن گردو غبار و آلاینده‌های دیگر روی تشک و لکه‌دار شدن آن جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این به شست‌وشوی منظم و هفته یک بار ملحفه‌ی تشک نیز توجه کنید زیرا عوامل آلرژی‌زا را کاهش می دهد.

نکته پایانی

در این مطلب به روش های تمیز کردن تشک تخت خواب پرداختیم؛ همانطور که اشاره شد برای این کار باید در ابتدا ملحفه را از تشک جدا کرده، سپس روی آن را جارو بزنید و در صورت وجود لکه آن را با جوش شیرین پاک کنید. دوره نظافت تشک نیز به میزان استفاده شما از آن بستگی دارد.

شما می توانید برای انتخاب بهترین تشک ها به وبسایت کالای خواب ماوی سر بزنید. فراموش نکنید که زندگی سالم و حالات بدن در طول روز تابعی از انتخاب درست تشک خواهد بود. در وبسایت گروه ماوی می توانید قیمت محصولات مختلف را دیده و برای مشاوره بیشتر با ما در تماس باشید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top