skip to Main Content

معایب تشک ارزان قیمت چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)

از قدیم گفته اند که هیچ ارزانی بی حکمت نیست؛ اگر تشکی در بازار یافته شود که قیمت بسیار پایینی دارد باید به برخی از ویژگی های آن شک کرد و از همین رو به معایب تشک ارزان قیمت پرداخته ایم.

تشک های ارزان قیمت معمولاً از مواد با کیفیت پایین تری ساخته شده اند که ممکن است زودتر خراب شوند یا شکل خود را از دست بدهند در نتیجه باید تشکی را انتخاب کنید که از مواد با دوام و مرغوب تری ساخته شده باشد ولو قیمت آن اندکی بالا باشد. در ادامه بیشتر به معایب تشک ارزان قیمت پرداخته ایم.

برخی از معایب تشک ارزان قیمت

به طور کلی اگر بر سر این دو راهی مانده اید که تشک ارزان بخریم یا نه باید برخی از معایبی که یک تشک ارزان قیمت می تواند با آن روبرو شود را برایتان بگوییم که در زیر آمده است:

  • کیفیت پایین: تشک های ارزان قیمت معمولا از مواد با کیفیت پایین تری ساخته شده اند و ممکن است زودتر خراب شوند یا شکل خود را از دست بدهند. این می تواند باعث کاهش راحتی و پشتیبانی از بدن شود.
  • عدم تهویه: تشک هایی با قیمت ارزان شاید فاقد لایه های جذب حرارت و رطوبت باشند و در نتیجه باعث ایجاد حس گرما و تعریق در خواب شوند. این می تواند به ناخوشایندی و اختلال در خواب منجر شود.
  • عدم هماهنگی با بدن: ممکن است یک تشک ارزان قیمت مناسب برای شکل و وزن بدن شما نباشند و نتوانند به طور یکنواخت وزن بدن را توزیع کنند. این مشکل می تواند باعث ایجاد فشار بر روی نقاطی حساس همچون مانند کمر، شانه ها و مفاصل شود و درد و کوفتگی ایجاد کند.

تشک خوب چه ویژگی هایی دارد؟

تشک خوب چه ویژگی هایی دارد؟

پیشتر و در مورد معایب تشک ارزان قیمت گفتیم؛ اما شاید برای شما این سؤال به وجود آمده که تشک خوب چه ویژگی هایی دارد؟ برخی از مزایای یک تشک خوب در ادامه ذکر شده است:

  • جنس تشک: تشک های مختلفی مانند فنری و طبی وجود دارند که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند. باید تشکی را انتخاب کنید که با نیاز و سبک خوابیدن شما هماهنگ باشد.
  • ضخامت تشک: ضخامت تشک می تواند تأثیر زیادی بر راحتی و پشتیبانی از بدن شما داشته باشد. باید تشکی را انتخاب کنید که نه خیلی ضخیم و نه خیلی نازک باشد. تشک های ضخیم ممکن است برای افراد سنگین وزن مناسب باشند، اما برای افراد کم وزن ممکن است باعث ایجاد فاصله بین ستون فقرات و تشک شوند.
  • پوشش تشک: کیفیت پایین پوشش تشک می تواند یکی از معایب تشک ارزان قیمت باشد.تشک هایی مناسب است که پوشش ساخته شده از الیاف طبیعی یا مصنوعی آن بتواند جذب حرارت و رطوبت کرده و باعث ایجاد حس گرما و تعریق در خواب نشوند.
  • تناسب اندازه تشک: تشک باید با اندازه تخت خواب شما تناسب داشته باشد تا بتوانید از راحتی و استحکام آن بهره‌مند شوید. باید تشکی را انتخاب کنید که نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشد.
  • بررسی تنوع برندهای تشک: تشک های متفاوتی از برندهای مختلف در بازار موجود هستند که هر کدام کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش متفاوتی دارند. باید تشکی را انتخاب کنید که از برندهای معتبر و با سابقه باشد و گارانتی و خدمات پس از فروش مناسبی داشته باشد.
  • گارانتی و تشک خریداری شده: یکی از موارد دیگری که ممکن است در معایب تشک ارزان قیمت به چشم بخورد فقدان گارانتی است. قبل از خرید تشک، باید از شرایط گارانتی و بازگشت تشک خریداری شده مطلع شوید.

بهترین جنس برای تشک چیست؟

بهترین جنس برای تشک چیست؟

جنس یک تشک خوب بستگی به نوع خوابیدن، وزن، سن و سلیقه شما دارد. به طور کلی، یک تشک خوب باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • راحتی: حفظ وضعیت ستون فقرات و عضلات شما در وضعیت صحیح و طبیعی از جمله مزایای تشکی مناسب است و این تشک از درد و خستگی جلوگیری می کند.
  • دوام: تشک خوب باید از مواد با کیفیت و مقاوم ساخته شده باشد تا بتواند عمر مفید بالایی داشته باشد و شکل و استحکام خود را حفظ کند.
  • فضا: تشک باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا شما بتوانید در آن به راحتی حرکت کنید و آزادی خواب داشته باشید.
  • جنس اسفنج: یک تشک مناسب باید از اسفنج با تراکم و وزن مناسب استفاده کند تا بتواند وزن بدن شما را به خوبی توزیع کند و از فرو رفتن و گود شدن جلوگیری کند.
  • فنر: تشک خوب باید از فنرهای قوی و مقاوم استفاده کند تا بتواند حمایت لازم را از بدن شما بدهد و از ارتعاش و تکان خوردن جلوگیری کند. تشک های فنری منفصل (پاکتی) از این نظر بهتر از تشک های فنری متصل هستند.
  • ارتفاع: علاوه بر موارد بالا یک تشک مناسب باید ارتفاعی استاندارد داشته باشد و یکی از معایب تشک ارزان قیمت نداشتن استاندارد در ابعاد است.
  • مموری فوم: تشک خوب می تواند از مموری فوم به عنوان یک لایه اضافی استفاده کند تا بتواند با تغییر شکل در اثر دمای بدن شما، به شکل اندام های شما بخورد و جریان خون و عضلات شما را بهبود بخشد.

بنابراین تمام ویژگی های بالا را نباید فدای قیمت ارزان کرد و همواره باید معایب تشک ارزان قیمت را در نظر داشت.

عوارض استفاده از تشک های ارزان

عوارض استفاده از تشک های ارزان

همانطور که در بالا نیز گفته شد، تشک های ارزان قیمت معمولا از مواد کیفیت پایین تری ساخته شده اند که ممکن است برای سلامتی و راحتی شما مضر باشند. برخی از مضرات خرید تشک های ارزان قیمت عبارتند از:

  • آسیب به ستون فقرات و عضلات بدن به دلیل نداشتن ارتفاع و سفتی مناسب
  • کاهش عمر مفید تشک به دلیل استفاده از ابر و پشم به جای اسفنج
  • نداشتن سایز و ابعاد استاندارد
  • افزایش خطر حساسیت و عفونت به دلیل نفوذ گرد و غبار و حشرات

بهتر است در هنگام خرید تشک به کیفیت و نوع مواد، اندازه و شکل، نوع فنر و اسفنج، وضعیت ضمانت و خدمات پس از فروش توجه کنید.

بیشتر بدانید: عوارض تشک غیر استاندارد

نکته پایانی

در این مطلب به معایب تشک ارزان قیمت پرداختیم؛ به طور کلی تشک ارزان قیمت می تواند از مواد اولیه نامرغوب ساخته شده باشد یا اینکه فوم و فنر به کار رفته در آن از کیفیت لازم برخوردار نباشد.

شما می توانید برای خرید با کیفیت ترین و بهترین تشک در انواع مختلف به وبسایت کالای خواب ماوی مراجعه کنید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top