skip to Main Content

چرا تعمیر تشک خوشخواب پیشنهاد نمی شود؟

5/5 - (1 امتیاز)

به طور کلی تشک های خوشخواب دارای طول عمر مشخصی هستند و پس از مدتی دیگر کارکرد و کارایی سابق خود را ندارند و برخی به فکر تعمیر آن می افتند اما چرا تعمیر تشک خوشخواب پیشنهاد نمی شود؟

به عبارتی دیگر مواردی همچون تغییر در سایز، میزان فوم، ساختار فنر و… از جمله دلایلی است که به ما می گوید چرا تعمیر تشک خوشخواب پیشنهاد نمی شود و به جای آن باید به سراغ خرید تشک طبی فنری مناسب یا انواع دیگر تشک رفت.

چرا تعمیر تشک خوشخواب پیشنهاد نمی شود؟ تغییر اندازه

اندازه گیری های کارخانه همگی توسط دستگاه های حرفه ای صورت می گیرد و همین مورد نیز دقت را بالا می برد و تعمیر تشک باعث می شود که حجم متریال و فوم هایی همچون پلی اورتان درون آن از حد مجاز فراتر رفته یا کمتر شود و به همین دلیل نیز سایز تشک را تغییر می دهد.

به عبارتی دیگر تشک تعمیر شده دیگر نمی تواند در تخت های استاندارد قرار گیرد، حتی اگر در زمره پرفروش ترین تشک ها باشد، در نتیجه به هیچ وجه کوچک و بزرگ کردن خوشخواب ها به صورت دستی پیشنهاد نمی شود.

چرا تعمیر تشک خوشخواب پیشنهاد نمی شود؟ تغییر اندازه

تعمیر تشک و تغییر ساختار

در برخی موارد با فشار بیش از اندازه به تشک یا استفاده نادرست از آن، ممکن است که اسکلت فلزی آن دچار ایراد شود. در صورت شکستن اسکلت تشک و خوشخواب، این بخش به هیچ وجه قابل تعمیر نیست.

اسکلت یک تشک باید کاملا با تخت متناسب باشد. همچنین در نظر داشته باشید که اگر تغییر ساختار تشک به صورت دستی انجام شود، امکان بروز اشکال در زوایای تشک و کج شدن آن زیاد است و این یکی دیگر از دلایلی است در پاسخ به اینکه چرا تعمیر تشک خوشخواب پیشنهاد نمی شود.

آیا تقویت فنرهای خوشخواب شدنی است؟

دیگر موردی که ذیل این سؤال که چرا تعمیر تشک خوشخواب پیشنهاد نمی شود، مورد بررسی قرار می گیرد مربوط به تقویت فنرها است. بسیاری از افراد به دنبال تعمیر تشک خوشخواب با نیت تقویت فنرهای آن هستند.

این نکته را باید در نظر داشت که این کار کاملاً اشتباه است زیرا تعداد فنرها، خاصیت ارتجاعی آنها و نحوه قرار گیری آنان در کنار یکدیگر همگی به صورت اصولی انجام شده و هرگونه دست بردن در آن سبب مختل شدن کارکرد کلی خوشخواب و در نتیجه ایجاد یک تشک غیر استاندارد می شود.

آیا تقویت فنرهای خوشخواب شدنی است؟

تعویض پارچه رویی خوشخواب و تأثیر آن بر کیفیت

در بخری موارد نیز استفاده کنندگان مایل هستند تا رویه تشک خود را تعویض کنند،  این کار نیز به هیچ وجه توصیه نمی شود؛ اما در این مورد چرا تعمیر تشک خوشخواب پیشنهاد نمی شود؟ پاسخ اغلب به جنس پارچه های انتخاب شده باز می گردد.

پارچه هایی که از پایه روی تشک های شما قرار گرفته، ماندگاری بالایی دارند و می توانند از تعریق زیاد جلوگیری کنند، در نتیجه اگر پارچه مناسبی استفاده نگردد نمی توانند به خوبی از تعریق بدن فرد جلوگیری کنند.

آیا تغییر نوع تشک های خوشخواب امکان‌پذیر است؟

نکته دیگر در اینکه چرا تعمیر تشک خوشخواب پیشنهاد نمی شود برای کسانی است که می خواهند ساختار تشک را به طور کامل ترجیح داده و به فرض آن را از فنری به طبی یا این دست موارد دچار تغییر کنند.

عمده تصمیم این افراد به آن دلیل است که هزینه تشک خوسخواب زیاد بوده و خرید تشک جدید صرف ندارد.

نکته اما اینجاست که شاید به ظاهر خرید تشک جدید برای این افراد به صرفه نباشد اما تغییر تشک به دلیل غیر استاندارد کردن ساختار آن بر فنرها و میزان ارتجاع آن اثر منفی خواهد گذاشت و ضمن کاهش طول عمر تشک خواب، باعث آسیب به بدن فرد در طول زمان نیز خواهد شد.

تعویض پارچه رویی خوشخواب و تأثیر آن بر کیفیت

تغییر در سفتی و نرمی تشک خوشخواب

آخرین دلیل برای اینکه چرا تعمیر تشک خوشخواب پیشنهاد نمی شود، مربوط به سفتی و نرمی تشک است. به عبارتی دیگر سفت یا نرم کردن خوشخواب تحت هیچ شرایطی پیشنهاد نمی شود زیرا با این کار میزان بار وارد شده به فنر ها یا لایه های زیرین تغییر کرده و باعث خم شدن تشک می شود.

نکته پایانی

در این مطلب سعی کردیم پاسخ دهیم که چرا تعمیر تشک خوشخواب پیشنهاد نمی شود؟ همانطور که اشاره شد مواردی چون تغییر در ساختار تشک، تغییر اندازه، از دست رفتن ارتجاع لازم فنرها و نبود پارچه مناسب برای جایگزینی پارچه اصلی خوشخواب از جمله دلایل اصلی برای عدم ارائه این پیشنهاد است.

اگر به دنبال تغییر در سفتی و نرمی تشک، ارتجاع یا کارکرد مناسب تر هستید ما به شما خرید تشک هایی جدید را پیشنهاد می دهیم و برای این کار می توانید به وبسایت کالای خواب ماوی مراجعه کنید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top