skip to Main Content

بهترین پارچه برای تشک کدام است

5/5 - (1 امتیاز)

پارچه‌ای که برای تشک تخت خود انتخاب می‌کنیم، نه تنها روی زیبایی و راحتی پوشش تشک تأثیر دارد، بلکه روی کیفیت خواب و استراحت ما نیز مؤثر است. بنابراین باید بهترین پارچه برای تشک انتخاب شود.

پارچه‌های مختلفی مانند پنبه، مخمل، کتان، ژاکارد، پلی‌استر و غیره وجود دارند که هر یک خصوصیات و فواید متفاوتی دارند. در این نوشته، به بررسی بهترین پارچه برای تشک تخت و ویژگی پارچه مناسب تشک می‌پردازیم و نکاتی را که باید در هنگام انتخاب آن به آن‌ها توجه کرد، ذکر می‌کنیم.

انواع پارچه مناسب برای تشک

پارچه‌ای که برای تشک خود انتخاب می‌کنیم، باید نرم، تنفس‌پذیر، مقاوم و مناسب با فصل و سلیقه شما باشد. برخی از انواع پارچه مناسب برای تشک عبارتند از:

  • پنبه: پارچه پنبه ای یکی از محبوب‌ترین پارچه‌ها برای تشک است. این پارچه نرم، تنفس‌پذیر و خنک است و برای فصول گرما مناسب است. همچنین برای افراد دارای حساسیت پوستی توصیه می‌شود. پنبه به راحتی شسته و نگهداری می‌شود و معمولاً از چروک‌زنی جلوگیری می‌کند.
  • کتان: این پارچه طبیعی و ذاتا خنک است که تنفس‌پذیری بالایی دارد. کتان مناسب برای تابستان و افرادی است که هنگام خواب تعریق زیادی دارند. کتان توانایی جذب رطوبت را دارد و به خوبی تعریق را جذب می‌کند. پارچه کتان نیاز به اتوکشی دارد و ممکن است با زمان کمی سفت شود.
  • مخمل: مخمل یک پارچه لطیف و گرم است که برای فصول سرد مناسب است. این پارچه به افراد احساس راحتی و لوکس می‌دهد. مخمل مقاوم و ماندگار است و رنگ‌های زیبایی دارد. مخمل نیاز به مراقبت و شستشوی ویژه دارد و ممکن است با زمان کمی کدر شود.
  • پلی‌استر: پلی‌استر یک پارچه مصنوعی است که از الیاف شیمیایی تولید می‌شود. این پارچه مقاوم، ارزان و ضد چروک است. پلی‌استر معمولاً با پنبه ترکیب می‌شود تا خصوصیات خوب آن را به دیگر پارچه‌ها منتقل کند. پلی‌استر تنفس‌پذیری کمی دارد و ممکن است باعث حساسیت پوستی شود.
  • ژاکارد: پارچه ژاکارد نوعی پارچه است که طرح آن در هنگام بافت ایجاد می‌شود و نه با چاپ یا گلدوزی؛ پارچه ژاکارد معمولاً آهاردار، محکم و ضخیم است و دارای طرح‌های پیچیده و زیبایی است. این پارچه برای تولید لباس، پرده، روتختی و غیره کاربرد دارد.

پارچه ژاکارد بهترین پارچه برای تشک است؛ عمده محصولات تشک خواب ماوی از پارچه ژاکارد بهره می گیرند.

بیشتر بدانید: قیمت تشک بدون تخت

انواع پارچه مناسب برای تشک

مزایای پنبه برای استفاده به عنوان پارچه تشک

همانطور که گفته شد پنبه را می توان در دسته بهترین پارچه برای تشک قرار داد؛ از جمله مزایای پنبه برای استفاده به عنوان پارچه تشک ایجاد راحتی بیشتری و کمک به خوابی بهتر است.

این پارچه همچنین، توانایی جذب رطوبت و خشک‌شدن سریع آن باعث از بین بردن احساس گرمای ناخوشایند می‌شود. اما باید توجه داشت که پارچه‌های پنبه‌ای ممکن است به سرعت چروک شوند.

مزایای پارچه ژاکارد برای تشک

پارچه ژاکارد بهترین پارچه برای تشک است؛ عمده محصولات تشک خواب ماوی از پارچه ژاکارد بهره می گیرند. این پارچه ها  با توجه با متریال به کاررفته ممکن است ویژگی‌های متفاوتی داشته باشند اما یک سری ویژگی مشترک دارند که می‌توان به ثبات و مقاومت بالا، تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ، انعطاف‌پذیری و ارتجاع‌پذیری آن ها اشاره کرد.

از سوی دیگر به دلیل حساس بودن این نوع پارچه هنگام شستشو باید به دستورالعمل‌ها سازنده توجه کنید و از شوینده و سفیدکننده‌های قوی استفاده نکنید.

مزایای پنبه برای استفاده به عنوان پارچه تشک

استفاده از پارچه کتان و مخمل برای تشک

پارچه کتان باعث جلوگیری از انباشت گرما و تعریق شبانه می‌شود. استفاده از پارچه کتان برای تشک این پارچه به پوست اجازه می‌دهد تا تنفس کند و باعث حفظ دمای مناسب برای خواب می‌شود.

اگرچه کتان پارچه کتان نیز به عنوان بهترین پارچه برای تشک محسوب می شود، اما کتان نسبت به پنبه یا مخمل از نرمی کمتری برخوردار است.

در مقابل پارچه مخملی تجربه‌ای لوکس و شیک را برای شما خلق کرده و از لحاظ ظاهری برتری بالاتری دارد اما به دلیل نرمی و لطافت مستعد آسیب‌پذیری بوده و نیاز به مراقبت و نگهداری ویژه دارد.

ویژگی مثبت پارچه پلی استر برای تشک

دیگر مورد از بهترین پارجه برای تشک پارچه پلی‌استر است که به دلیل ساختار مقاوم خود، در برابر سایش و استفاده مکرر مقاومت دارد.

به دلیل این ویژگی مثبت پارچه پلی استر برای تشک مورد استفاده قرار می گیرد اما این پارچه ممکن است در مقایسه با دیگر پارچه‌ها نرمی کمتری داشته باشد.

استفاده از پارچه کتان و مخمل برای تشک

عوامل مؤثر بر انتخاب بهترین پارچه برای تشک

به طور کلی اگر بخواهیم عوامل مؤثر بر انتخاب پارچه تشک را بر شماریم، به موارد زیر بر خواهیم خورد:

  • اقلیم: به منظور انتخاب بهترین پارچه برای تشک، باید اقلیم و آب و هوای منطقه‌ی شما سازگاری داشته باشد. در مناطق گرمسیر بهتر است از پارچه‌های خنک و تنفس‌پذیر مانند کتان استفاده کنید، در حالی که در مناطق سردسیر پارچه‌های گرمتر مانند مخمل مناسب‌تر خواهند بود.
  • سبک دکوراسیون داخلی: سبک دکوراسیون داخلی اتاق خواب نیز بر انتخاب بهترین پارچه تشک تأثیرگذار است. اگر دکور داخلی اتاقتان کلاسیک باشد، پارچه مخملی یا پنبه‌ای با طرح‌های جذاب مناسب تر هستند. در صورت داشتن یک دکوراسیون ساده‌تر و مینیمال، کتان یا پنبه بهترین گزینه خواهد بود.
  • حساسیت پوست: اگر پوست شما حساسیت دارد، باید از پارچه‌های تنفس‌پذیر و فاقد مواد شیمیایی استفاده کنید. پارچه‌های پنبه، کتان و ژاکارد معمولاً انتخاب مناسبی برای افراد دارای حساسیت پوستی هستند.

بیشتر بدانید: بهترین تشک هتلی

حفظ و نگهداری پارچه تشک

علاوه بر نکاتی که در مورد خرید بهترین پارچه برای تشک گفته شد، باید مواردی را در حفظ و نگهداری پارچه تشک نیز مورد توجه قرار داد؛ برخی از این نکات را در ادامه از نظر می گذرانید:

  • شست‌وشوی مناسب: برای حفظ طول عمر پارچه تشک تخت، بهتر است به دستورالعمل شست‌وشوی مشخص توسط تولیدکننده پارچه پایبند باشید. استفاده از مواد شیمیایی سخت می‌تواند باعث کاهش کیفیت پارچه شود.
  • جلوگیری از تعریق بیش از حد: تعریق بیش از حد می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های مرطوب و ناخوشایند در پارچه شود. استفاده از بهترین پارچه برای روتختی و روپوش می‌تواند از این مشکل جلوگیری کند.
  • استفاده از روتختی و روپوش: استفاده از روتختی و روپوش می‌تواند از انتقال آلودگی و رطوبت به پارچه تشک جلوگیری کند. این کار به حفظ پارچه و افزایش دوام آن کمک می‌کند.

شما می توانید برای خرید تشک های ساخته شده با بهترین پارچه برای تشک به وبسایت تشک خواب ماوی Mavi مراجعه کنید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top